V Trutnově v pátek proběhlo česko-polské setkání, jehož hlavním tématem byla spolupráce obou zemí při výstavbě dálniční sítě S3 na polské a D11 na české straně. Kromě potvrzení oboustranné snahy o co možná nejrychlejší realizaci výstavby, která významně ovlivní v mnoha oblastech rozvoj regionů na obou stranách hranice, uspokojení nad přístupem současné vlády k vzájemné spolupráci z úst polského ministra dopravy Andrzej Adamczyk, považuji za nejdůležitější dva body tohoto jednání toto:
S potěšením kvitoval, že ministr dopravy @Martin Kupka v souladu s předem projednaným a již dříve prosazovaným postupem kraje, neustoupil při vyjednávání s polskou stranou v souvislosti s nutností nastavení dopravních opatření, která sníží dopad nárůstu nákladní tranzitní dopravy ze státní hranice směrem na Trutnov po dřívějším zprovoznění S3 oproti D11. Dosavadní opatření, která jsou uplatňována na silnici I/16 v předmětném úseku povolují tranzitní nákladní dopravu pouze na výjimky a platí zde tonážní omezení do 9t. Na základě studie, kterou provedlo ŘSD a požadoval ji i kraj, budou dále platit tonážní omezení 9t a nově délkové omezení do 10 m, a to nejenom na úseku silnice I/16, ale také na objízdné trase Trutnov – Žacléř – Prkenný důl.
Druhým zásadním bodem bylo potvrzení priority a termínů dostavby dálnice D11 v našem kraji, jak ze strany ŘSD, tak i ministrem dopravy Kupkou. Pro úsek Trutnov- Královec je to do konce roku 2026 a pro úsek Jaroměř – Trutnov rok 2027.