Další ze svých kontrolních „silničářských dnů“ jsem ráno začal účastí na otevření právě dokončeného obchvatu Doudleb nad Orlicí na silnici I/11, který patří k důležitým investicím státu realizovaným prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic – ŘSD v našem kraji. Pro obyvatele Doudleb přinese tato stavba bezesporu velké snížení zátěže od tranzitní dopravy, ale abychom potenciál stavby mohli vytěžit v maximální možné míře, musíme pokračovat, čímž mám na mysli obchvat Častolovic, Kostelce nad Orlicí a Rychnova nad Kněžnou. Ostatně o tom jsem kromě poděkování ŘSD za práce na obchvatu Nové Paky, Jaroměře a přípravě obchvatu Náchoda dnes s kolegy z ŘSD také diskutoval. Současně jsme si potvrdili, že máme vysoutěženou stavbu úseku Sadová – Hořice dálnice D35 a příští rok začne výstavba jednotlivých částí na úseku Trutnov – Královec na D11).
Mojí další dnešní zastávkou bylo setkání se starostkou Trnova a obhlídka dvou zdejších silnic. Letos začneme realizovat opravu silnice z Trnova směrem na Semechnice a začneme postupně připravovat opravu té z Trnova směrem na Houdkovice, kde se s ohledem na výsledky aktuálně provedené diagnostiky budeme muset popasovat s celkovou rekonstrukcí.
♂A nakonec jsem si nechal kontrolu probíhající rekonstrukce silnice z Deštného na Šerlich. Této stavbě za cca 80 mil korun, která zahrnuje 22 propustků a jeden náročný most, předcházelo mnoho jednání a hledání nejlepšího možného postupu rekonstrukce. Probíhá za plné uzavírky, a přestože se zde zhotovitel při stavbě základů mostu potýkal se složitým geologickým podložím, v němž práce probíhaly déle, než se původně očekávalo, v říjnu by mělo být dle plánu hotovo. Věřím, že zvýšení jízdního komfortu a zejména bezpečnosti na této silnici, vynahradí řidičům i aktuální komplikace způsobené uzavírkou.