Dnes jsem navštívil novobydžovského starostu Pavla Loudu, abychom si prohlédli postupující práce na druhé etapě náročné rekonstrukce frekventované silnice II/327 a na souběžně dokončované rekonstrukci místní komunikace tzv. Jedličkovy dálnice, která bude v době realizace další třetí etapy opravy uvedené silnice II. třídy sloužit i jako obslužná komunikace, aby tak zmírnila dopady uzavírky na motoristy.
Rekonstrukci silnice II/327 kraj zahájil již v roce 2020. V dosavadních dvou etapách kraj zrekonstruoval zhruba šestikilometrový úsek mezi Chlumcem a průmyslovou zónou Zábědov za 40 milionů korun.
Současně s rekonstrukcí Jedličkovy dálnice vznikla vedle i nová cyklostezka za 7 mil korun a v dohledné době začne svému účelu sloužit také nová cyklostezka mezi Novým a Starým Bydžovem.
Na stavbě v hodnotě 20 milionů se podílejí obě samosprávy.
Velmi oceňuji vedení města Nový Bydžov za jeho promyšlený přístup a efektivní využití synergií vícezdrojového financování – spojením prostředků krajských a městských investic. Tím se také Nový Bydžov výrazně podílí na komplexním řešení dopravy v celém mikroregionu.
Plánovaná třetí etapa v hodnotě 75 milionů korun má skončit v roce 2025. Během ní město postaví vedle silnice třetí cyklostezku do průmyslové zóny.
Město navíc plánuje prodloužení aktuálně rekonstruovaného úseku Jedličkovy dálnice – tentokrát na druhé straně města od nádraží až do Skřivan, které by tím výrazně ulehčilo od dopravního zatížení.
Kraj dále připravuje investice v nedalekém Chlumci nad Cidlinou. V současnosti jednáme s vedením města o rekonstrukci silnice od železničního přejezdu k Fajn parku. Stavbu ale ještě musíme zkoordinovat se záměrem Správy železnic, která zde plánuje vybudovat mimoúrovňový přejezd.