Mgr. Martin Červíček, brig. gen. v. v.

Kde je vůle, tam je cesta

hejtman Královéhradeckého kraje
senátor Parlamentu ČR za Náchodsko

Co týden dal anebo vzal?


Po nedávném zahájení stavby obchvatu Nové Paky, jsme dnes odstartovali i stavbu obchvatu Jaroměře, který odvede veškerou tranzitní dopravu z Jaroměře, Čáslavky, Dolan a Svinišťan a díky tomu bude také významně snížen hluk a exhalace z dopravy, což ocení zejména místní obyvatelé. Pro řidiče bude cesta plynulejší a bezpečnější.
Stavba severovýchodního obchvatu na silnici I/33 naváže na v loňském roce zprovozněnou okružní křižovatku vybudovanou v rámci stavby dálnice D11 a na konci úseku se napojí na již vybudovaný obchvat České Skalice, a to prostřednictvím mimoúrovňové křižovatky Dolany. Nejnáročnějším stavebním objektem bude téměř půl kilometru dlouhá estakáda, kterou nová přeložka překonává Labe a přilehlé záplavové území. Obchvat Jaroměře se stane součástí dopravního propojení dálnice D11, České Skalice, Náchoda a hraničního přechodu mezi Českem a Polskem.
Na silnici I/33, která je součástí mezinárodní silnice E67, tak zbývá vybudovat obchvat Náchoda. Zde již ŘSD, pod jehož kompetenci stavby na silnicích I. třídy spadají, vykupuje pozemky, kraj pracuje na vyřízení žádosti o stavební povolení, jež ŘSD v souvislosti se stavbou obchvatu Náchoda podalo a během příštího roku plánuje zahájit výběrové řízení na zhotovitele.
‍♂Jsem přesvědčen, že všechny zmiňované obchvaty spolu s dostavbou D11 a s přípravou staveb na D35 z Hradce Králové do Jičína ovlivní zásadním způsobem silniční síť v našem kraji.