Po nedávném zahájení stavby obchvatu Nové Paky, jsme dnes odstartovali i stavbu obchvatu Jaroměře, který odvede veškerou tranzitní dopravu z Jaroměře, Čáslavky, Dolan a Svinišťan a díky tomu bude také významně snížen hluk a exhalace z dopravy, což ocení zejména místní obyvatelé. Pro řidiče bude cesta plynulejší a bezpečnější.
Stavba severovýchodního obchvatu na silnici I/33 naváže na v loňském roce zprovozněnou okružní křižovatku vybudovanou v rámci stavby dálnice D11 a na konci úseku se napojí na již vybudovaný obchvat České Skalice, a to prostřednictvím mimoúrovňové křižovatky Dolany. Nejnáročnějším stavebním objektem bude téměř půl kilometru dlouhá estakáda, kterou nová přeložka překonává Labe a přilehlé záplavové území. Obchvat Jaroměře se stane součástí dopravního propojení dálnice D11, České Skalice, Náchoda a hraničního přechodu mezi Českem a Polskem.
Na silnici I/33, která je součástí mezinárodní silnice E67, tak zbývá vybudovat obchvat Náchoda. Zde již ŘSD, pod jehož kompetenci stavby na silnicích I. třídy spadají, vykupuje pozemky, kraj pracuje na vyřízení žádosti o stavební povolení, jež ŘSD v souvislosti se stavbou obchvatu Náchoda podalo a během příštího roku plánuje zahájit výběrové řízení na zhotovitele.
♂Jsem přesvědčen, že všechny zmiňované obchvaty spolu s dostavbou D11 a s přípravou staveb na D35 z Hradce Králové do Jičína ovlivní zásadním způsobem silniční síť v našem kraji.