Novoměstskou průmyslovku si pamatuji ještě ze svého mládí, ale protože ke studiu jsem si vybral jiný obor, pozornost jsem k ní obrátil zase až po mnoha letech v rámci svého působení ve vedení kraje. Zprvu to bylo v souvislosti s řešením problematiky počtu a nabídky studijních oborů středních škol v kraji a je pravdou, že tehdejší poměry zde nebyly úplně jednoduché a existovala i možnost zrušení školy. Velké poděkování patří mnoha lidem, zejména pak bývalé paní ředitelce paní Taláškové, která už bohužel není mezi námi, za to, že se jejich přičiněním nakonec podařilo školu zachránit. Úspěšně si prošla integračním procesem a dnes jako Střední průmyslová škola, Odborná škola a Základní škola se za své renomé v oblasti vzdělávání nemusí stydět.
Zájmem kraje, jakožto jejího zřizovatele, je kromě odpovídající úrovně výuky zabezpečit také její efektivní provoz. Dlouhodobou snahou je modernizace a obnova vybavení učeben, kabinetů a dalších vnitřních prostor, a současně v co možná největší možné míře zajistit hospodárný a energeticky úsporný provoz budov.
Například díky zateplování snižujeme náklady na jejich vytápění chlazení, což nám v dlouhodobém horizontu přináší nemalé energetické úspory. Novoměstská průmyslovka má budov šest a kraj zde investoval do zateplení a dalších souvisejících úprav 52, 9 milionů korun. A v rámci realizace nové tepelně přizpůsobivé fasády došlo i na její unikátní výtvarné pojetí. Nese úryvky z Čapkova dramatu R.U.R..
Dnes jsme předali do nového kabátku převlečené školní budovy pedagogům, žákům a studentům, kterých je zde v maturitních a učebních oborech 576 žáků a 50 žáků navštěvuje základní školu. Moc rád jsem se u této příležitosti s nimi setkal a povídal si. Věřím, že pro ně nově upravené prostory i inspirativní fasáda školy budou zpříjemněním každodenní cesty za novými vědomostmi a pro kraj úspora provozních nákladů, díky níž budou moci třeba provést takové úpravy na více školách. ♂Současně jsem této příležitosti využil i k tomu, abych ujistil pedagogy, že kraj, jako zřizovatel udělá vše také proto, aby byly stabilizovány podmínky pro jejich ohodnocení.