Mgr. Martin Červíček, brig. gen. v. v.

Kde je vůle, tam je cesta

hejtman Královéhradeckého kraje
senátor Parlamentu ČR za Náchodsko

Co týden dal anebo vzal?


☕Jedna z mých dalších Pražíren, byla včera v příjemném prostředí Hotelu Koruna v Teplicích nad Metují. A vzali jsem to hned z ostra. Hlavním tématem byla doprava, kdy kromě informací o aktuálně probíhajících akcích i nejbližších investičních záměrech v souvislosti s krajskou dopravní strukturou, se kterými jsem Tepličáky seznámil, jsem byl konfrontován s několika konkrétními problémy. Odnesl jsem si tentokrát hned 4 „domácí úkoly“.
První z nich se týká silnice ve Zdoňově a jejího zatížení, způsobeného zejména dojížděním polských občanů za prací do nedaleké firmy Continental. Přislíbil jsem dvě kontrolní měření hustoty provozu a prověření možností, jak by bylo možné provoz na silnici případně upravit v kontextu mezinárodních úmluv k Schengenu.
Další úkol se týká prověření možnosti zavést alespoň u části projíždějících vlaků zastavení na znamení v zastávce Dědov, kde nyní z 19 projíždějících vlaků staví pouze dva. Zde jsem slíbil prověřit, na základě jakých parametrů byla stanovena dosavadní četnost stavějících vlaků, a jak tento stav v budoucnu ovlivní připravovaná výstavba výhybny Metuje, která již byla díky mnoham intervencím a jednáním odsouhlasena.
Třetím diskutovaným problémem byly schody v zastávce Teplice n. M.– Skály, které jsou v nevyhovujícím stavu. Přičemž o tomto problému jsem již osobně jednal se Správa železnic a slíbil jsem prověření stavu jeho řešení.
A poslední domácí úkol se týkal nebezpečného nechráněného železničního přejezdu u místní školy na příjezdové silnici ve směru od Adršpachu. Přičemž místní se obávají, že prostor, který je vzhledem k okolním stavbám neměnný, nenabízí jiné řešení, než zrušení přejezdu/přechodu na tomto místě. To by však mělo za následek nutnost využívat jiný mnohem vzdálenější, což by velmi komplikovalo situaci nejenom projíždějícím vozům, ale hlavně dětem a pedagogům docházejícím do zmíněné školy. Slíbil jsem, že situaci a možná řešení opět projednám s vedením Správy železnic, do jejíž kompetence železniční přejezdy patří. Dva ze zmíněných úkolů mám již splněny.
✔Po ranním jednání s generálním ředitelem Správy železnic mohu potvrdit, že má dřívější intervence přinesla ovoce a na včerejším jednání Centrální komise na ministerstvu dopravy byla odsouhlasena oprava zastávky Teplice nad Metují – Skály včetně zmiňovaných schodů.
✔Současně jsem projednal, že i přes snižování investic do zastávek a nádraží ve prospěch investic zejména do modernizace tratí, je Správa železnic připravena se řešení výše uvedeného nebezpečného nechráněného přejezdu věnovat. Na základě výsledků studie, které si město nechalo zpracovat, bude rozhodnuto, zda je možné vyřešit tuto situaci buďto přesunutím přejezdu nebo vybudováním chráněného přechodu pro pěší.
‍♂Jsem rád, že i díky takovým osobním setkání, ať už se starosty, za kterými po kraji jezdím, tak s občany při příležitostech jako jsou například i moje Pražírny, mám možnost se dozvědět o řadě problémů dříve a případně je prověřit hned na místě, než by se ke mně dostaly jinou oficiální cestou. Děkuji Tepličákům za jejich včerejší přímou diskusi a chuť si přijít o věcech, které je trápí, popovídat. Těším se zase příště na některém z dalších míst našeho krásného kraje.