Nádraží obvykle navštěvuji při cestování vlakem se svým synem, který je velkým fandou železnice. Dnes jsem se ale v Praze setkal na Hlavním nádraží s ministrem dopravy Martin Kupka, abychom spolu projednali další konkrétní kroky k modernizaci železniční sítě v našem kraji, která je (včetně Vysokovské spojky) nezbytnou součástí k vytvoření podmínek pro realizaci VRT Praha-HK-Pardubice. Správa železnic, také díky spolupráci s krajem, nyní disponuje uceleným konceptem zahrnujícím i ekonomické posouzení, které konstatuje relevantnost těchto investic.
Hlavními podpůrnými argumenty je zkrácení cesty pro 40 tis. lidí cestujících za den v regionu, zkrácení cesty i v kombinaci s Moravskými VRT, výhodnost prioritního vybudování VRT do Pardubic/HK, oproti provizornímu ukončení VRT Polabí v Poříčanech. Výhodou pro rychlost výstavby je i skutečnost, že kopíruje dálnici.
Modernizace krajské železniční sítě je mou dlouhodobou snahou, a proto jsem dnes s ministrem řešil hlavně vše nezbytné k tomu, aby přípravu investic nic zbytečně nezkomplikovalo.